Vi är ett online-träningsföretag som har hjälpt över 50.000 att komma i form på bara 30 dagar med vår unika träningsmetod! Du får support av våra utbildade PT:s, pedagogiska och effektiva träningsprogram i videoformat som du kan träna hemma, färdiga matsedlar med tillhörande inköpslistor samt ca 450 kalorisnåla, goda och lättlagade recept.

Det bästa sättet att gå ner i vikt är ATT KOMMA IGÅNG. Oavsett vad du väljer att göra är allt bättre inget att göra. 100% bättre!

Så här skall du tänka när du vill gå ner i vikt:

Tricket för att gå ner i vikt är inte att välja det “bästa” träningssättet eller träningsmetoden, utan att välja någon metod som du verkligen gör. Oavsett om det är att träna hemmaut och gå med din kompis, träna styrketräning eller gå på en yogaklass. Att komma igång är det viktigaste och att sätta en rutin och VERKLIGEN göra det.

Börja inte för hårt

När du väl valt det du vill göra, välj då x-anal ggr/vecka du skall göra det. 1 gång är 100% bättre än ingen gång. Så börja inte för ofta, då kommer du garanterat att sluta efter ett kort tag. Anledningen är att du behöver bygga upp din mentala stycka också, liksom din fysiska styrka. Var ärlig mot dig själv!

När du väl kommit igång, sätt ett rimligt mål att träna emot, ex att gå ner i vikt. Det kan vara att klara ett lopp eller tävling, att orka cykla till jobbet eller något liknande.

Beroende på vad du vill uppnå för resultat, så kan du ha följande i åtanke när du vill gå ner i vikt:

Med styrketräning bygger du upp din styrka, förebygger skador, formar din kropp och blir “hårdare”. Du skjuter åldersprocessen framåt (förbättrar din “fysiska ålder”).

Med konditionsträning förbättrar du din fysiska ålder, ökar din kardiovaskulära prestanda (bättre kondition) och sänker din fettprocent (går ner i vikt).

Kosten är viktigast om du vill gå ner i vikt

Kosten står för ca 70-75% av din viktnedgång. Med rätt kost sänker din fettprocent (går ner i vikt), förbättrar din hälsa radikalt och dina fysiska värden såsom blodtryck, kolesterol m.m.

Långsiktighet är absolut det viktigaste. Bättre att träna skynda långsamt så du både bygger upp din mentala och fysiska styrka så du orkar vara uthållig i din träning. “Dagssländor” lyckas sällan.

De finns inga genvägar, bara hårt arbete.