Vi är ett online-träningsföretag som har hjälpt över 50.000 att komma i form på bara 30 dagar med vår unika träningsmetod! Du får support av våra utbildade PT:s, pedagogiska och effektiva träningsprogram i videoformat som du kan träna hemma, färdiga matsedlar med tillhörande inköpslistor samt ca 450 kalorisnåla, goda och lättlagade recept.

Bästa sättet att komma igång och går ner i vikt – snabbt! För att underlätta och göra det enklare för dig är det bra att ha redan uträknade recept som är goda, lättlagade och sammansatta för maximal viktnedgång. Dessutom färdiga kostprogram och utskrivningsbara veckomatsedlar i pdf-format med veckoplanering, inköpslista samt recept för dagens alla mål, gör det lätare att komma igång och få resultat.

Att kunna träna hemma om du inte har ett gym där du bor (du kanske inte har råd att köpa ett gymkort eller helt enkelt inte känner dig bekväm att träna på gym) är också något som är bra.

Färdiga träningsprogram med effektiva övningar i videoformat som är enkla att följa som ger dig maximal fettförbränning är också att föredra.

Här får du ytterligare några tips som är bra att följa om du vill ha maximala resultat, fettförbränning och viktnedgång:

Hoppa inte över frukosten eller något mål

Hoppa över frukosten eller något mål hjälper dig inte gå ner i vikt. Du kan missa viktiga näringsämnen och du kan till slut småäta mer under dagen eftersom du känner dig hungrig.

Kolla in hälsosamma frukostrecept

Ät regelbundna måltider

Att äta regelbundet under dagen hjälper till att förbränna kalorier i en snabbare takt. Det minskar också frestelsen att smaka på mat med mycket fett och socker.

Ät lagad mat

Äter du lagad mat vet du att du inte får i dig onyttigheter såsom socker och dessutom ökar intaget av vitaminer och mineraler. Dagens alla mål skall vara lagade, inte halv- eller helfabrikat, så du minimerar sockerintaget.

Bli aktivare

Att vara aktiv är nyckeln till att gå ner i vikt och hålla den av. Förutom att du får massor av hälsofördelar, kan träning hjälpa dig att förbränna överflödiga kalorier du inte kan förlora genom dieten ensam.

Hitta en aktivitet du tycker om och som passar in i din rutin.

Drick mycket vatten

Människor förväxlar ibland törst med hunger. Du kan sluta äta extra kalorier när ett glas vatten verkligen är det du behöver. Kroppen behöver mycket vatten, varje dag.

Sov ordentligt

När du sover stärker du immunförsvaret och kroppen återhämtar dig. Var noga med att lägga dig i tid då sömnen innan 24:00 tenderar till att vara nyttigare.

Ät mat med mycket fiber

Mat som innehåller mycket fiber kan hjälpa dig att känna dig mät, vilket är perfekt för att gå ner i vikt. Fiber finns endast i mat från växter, som frukt och grönsaker, havre, fullkornsbröd, brunt ris och pasta, och bönor, ärter och linser.

Läs innehållsförteckningen på maten

Att veta hur man läser matetiketter kan hjälpa dig att välja hälsosammare alternativ. Använd informationen för att ta reda på hur en viss mat passar in i ditt dagliga kaloribidrag på viktminskningsplanen. Nyckelmärkta varor är att föredra.

Använd gärna en mindre tallrik

Att använda mindre tallrikar kan hjälpa dig att äta mindre portioner. Genom att använda mindre tallrikar och skålar kan du gradvis vänja dig att äta mindre portioner utan att bli hungrig. Det tar cirka 20 minuter för magen att säga hjärnan att den är full, så ät långsamt och sluta äta innan du känner dig full.

Unna dig

Förbjud inte några livsmedel från din viktminskningsplan, särskilt de du gillar. Om du förbjuder livsmedel får du bara längtar efter dem mer. Det finns ingen anledning att du inte kan njuta av det ibland så länge du håller dig inom ditt dagliga kaloriintag.

Håll dig från att köpa hem onyttig mat

För att undvika frestelser, lagra inte skräpmat – som choklad, kex, chips och söta kakor – hemma. Har du det hemma är det oerhört svårt att låta bli. Välj istället hälsosamma mellanmål, till exempel frukt, osaltade riskakor, havrekakor, osaltade eller osötade popcorn och fruktjuice.

Skär ner på alkoholen

Ett standardglas vin kan innehålla lika många kalorier som en chokladbit. Med tiden kan dricka för mycket lätt bidra till viktökning.

Ta reda på mer om kalorierna i alkohol

Planera dina måltider

Planera dina måltider kvällen innan och gör matlådor om så behövs. Att göra det samma dag misslyckas oftast då du har lite tid och är oftast stressad.

Bästa sättet att komma igång och går ner i vikt – snabbt!

Bästa sättet att komma igång och går ner i vikt – snabbt är alltså en mix av både styrke- och konditionsträning.

Läs mer, https://worldofshape.se/world-of-shape-levererar-fantastiska-resultat/